Dec 24, 2011
LP 3 : Lisa Mitchell - Coin Laundry
Pagi yang nyaman kena la dengar lagu yang relax-relax.
Lagu ni bukan setakat sedap didengar halwa telinga (easy listening), malahan clip video ni sungguh kool. Rupanya akak ni hantu. Hantu yang terperangkap dalam mesin basuh.
*Kalau The Ring hantu dia keluar dari tv, akak ni pulak keluar dari mesin basuh. Macam-macam!
Nota: Kalau la aku muat masuk dalam mesin basuh macam akak ni macam syok je. Apa perasaan duduk dalam mesin basuh tu agaknya ya?? Jawapannya mesti mati lemas la kan kena pusing dengan air. Haihh!
Dec 22, 2011
LP 2 : Dear God - Avenged Sevenfold
Memang suka lagu ni. Tak tahu nak tulis apa dah. Layan~
Sob.. sob.. sob.. ;(
Dec 19, 2011
Gula-gula kapas
Awan macam gula - gula kapas kan?
Dulu masa kecil-kecil selalu rasa yang awan ni seperti gula-gula kapas, boleh tarik sikit dan makan. Nak lagi tarik sikit-sikit dan terus makan lagi. Haihhh!
Dan juga rasa awan ni boleh lompat dari satu awan ke awan yang lain sebab awan ni macam keras je, macam manusia boleh berdiri atas awan, bila jatuh boleh terapung atas dia.
Dan juga selalu rasa ajaib bila tengok awan bergerak-gerak. Awan memang bergerak pun kan.
Awan juga sangat manis sebab dia tolong tampung hujan.
Dec 14, 2011
Lagu Pilihan 1: Foo Fighters- Learn to Fly
Nak adakan satu segmen kat blog ni la. Segmen 'Lagu Pilihan'. Sebab tak tahu nak tulis/merepek apa. Jadi dengar je lagu-lagu yang selalu aku dengar. Disebabkan lagu pilihan ni adalah lagu yang aku pilih, suka hati aku la nak dengar lagu apa kan. Haha!
Lagu pilihan pada pagi ni dari band kegemaran sepanjang tahun, Foo Fighters.. Yeahhh!! Teringat zaman persekolahan bila dengar lagu ni.
Mari kita belajar terbang macam Yaya dalam Boboiboy!! :p
Nota: Terima kasih kepada Wak Pur sebab ajar macam mana nak bubuh lagu dalam blog. Kau memang teknologi.
Dec 9, 2011
Kad Kahwin
Tadi puan mak telah memanggil aku. Gempar katanya! Laju-laju aku lari untuk mendapatkan beliau. Ada sesuatu yang menarik nak ditunjukkan, kata beliau lagi. Aku fikir aku mesti dapat hadiah ni!! (konfiden).
Tapi bukan hadiah. Cis! Puan mak nak menunjukkan kad kahwin yang sangat unik baru dia dapat tadi. Ya...!!! Memang amat unik pun! Berkenan aku menengoknya. Rasa macam nak simpan pulak. Sebab begitu kool. Tak tipu! Moh tengok kalau tak percaya.
Taraaa..!~

Nice bukan??
Kreatif betul la. Kan? Ke aku yang baru tengok ni. Sebab ni kali pertama jumpa kad kahwin sebegini. Selalu tengok yang keras-keras punya tu,katun-katun la dan riben besar-besar tu la. Kad ni pulak mengingatkan zaman sekolah rendah buku kulit kayu balak tu. Sebab kad ni pun guna kertas kayu balak tu jugak. Suka!( mood:teruja)
Okay, jom tengok macam mana lagi kad ni punya design.

Haa.. kat belakang ni ada kalendar tahun depan. Bolehlah aku bulatkan tarikh lahir ahli keluarga nanti. (:
Atau bila dikepakkan kad ni, maka ianya jadi macam ni

Lepas tu dekat depan bawah perkara tu tulis '08 Muka Termasuk Kulit'. Eh, apa daa comel sangat!
Nota Kaki: Tak dapat kahwin tengok kad kahwin pun jadi la. Hahaha!! Nanti aku nak buat kad kahwin macam report card sekolah. Jangan tiru! (banyak berangan.. haiihh..!)
Tapi bukan hadiah. Cis! Puan mak nak menunjukkan kad kahwin yang sangat unik baru dia dapat tadi. Ya...!!! Memang amat unik pun! Berkenan aku menengoknya. Rasa macam nak simpan pulak. Sebab begitu kool. Tak tipu! Moh tengok kalau tak percaya.
Taraaa..!~
Nice bukan??
Kreatif betul la. Kan? Ke aku yang baru tengok ni. Sebab ni kali pertama jumpa kad kahwin sebegini. Selalu tengok yang keras-keras punya tu,katun-katun la dan riben besar-besar tu la. Kad ni pulak mengingatkan zaman sekolah rendah buku kulit kayu balak tu. Sebab kad ni pun guna kertas kayu balak tu jugak. Suka!( mood:teruja)
Okay, jom tengok macam mana lagi kad ni punya design.
Haa.. kat belakang ni ada kalendar tahun depan. Bolehlah aku bulatkan tarikh lahir ahli keluarga nanti. (:
Atau bila dikepakkan kad ni, maka ianya jadi macam ni
Lepas tu dekat depan bawah perkara tu tulis '08 Muka Termasuk Kulit'. Eh, apa daa comel sangat!
Nota Kaki: Tak dapat kahwin tengok kad kahwin pun jadi la. Hahaha!! Nanti aku nak buat kad kahwin macam report card sekolah. Jangan tiru! (banyak berangan.. haiihh..!)
Dec 5, 2011
Konfius (-_-)
2 3 4 5 hari ni selesema menyerang. Okay, tak perlu komplen sebab sepanjang tahun pun aku selalu dihinggap selsema yang menyesakkan. Kita perlu merasai bagaimananya bila susah bernafas. Sebab ada orang lain yang hidup bertahankan alat bantuan pernafasan. Aku yang baru selesama sikit ni berani pula nak komplen-komplen. Eh, tak. Aku tak komplen. Mana ada. Sekurang-kurangnya Tuhan bagi aku kesempatan untuk hidup hari ini, untuk memohon kemaafan atas dosa-dosa dan noda semalam. Fuhh~
Bukan fasal selesama nak cerita kat sini.
Perkara ni aku selalu fikir. Dari dulu sampai sekarang. Sebab dua-dua amat penting. Dan dua-dua amat diperlukan. Bagi kamu, apakah yang lebih penting?
Jujur atau Ikhlas ?
Kejujuran atau keihlasan? Mana satu yang datang dulu ya?
Bagi aku, aku percaya kepada keikhlasan datang dulu. Sebab dengan adanya keikhlasan barulah datang kejujuran. Keikhlasan ni bagi aku macam sebiji buah yang hampir busuk. Walaupun isinya hampir busuk, tapi mesti ada part yang elok lagi dan boleh makan. Pasti kita dapat rasai nikmat walaupun buah tu hampir tak elok lagi. Erk.. berani aku samakan keikhlasan dengan buah yang hampir busuk ya? Tak patut! Tapi aku selalu berfikir begini. Tak pedulilah kalau kamu tak setuju. Wekk..!
Keihlasan adalah sifat dimana bukan sahaja perkara baik yang kita kongsikan, tapi perkara yang tak baik juga. Tak kisah lah ianya berkaitan diri sendiri ke, apa ke, tapi kita kongsi banyak kelemahan dari kehebatan kita. Barulah kita tidak kufur nikmat Tuhan kan? Oh, yang ni aku memang pandai-pandai mereka ayat. Macam mana nak cakap ye, aku ni dah lah tak reti cakap direct-direct, nak tulis pun aku tak mampu nak cari/gunakan perkataan yang sesuai. Tapi aku harap maksud aku dapat disampaikan.
Tiba-tiba rasa ni tengah tulis satu catatan yang serius pulak.
Sebab aku rasa, jujur sangat pun tak elok juga (apa daa khurafat ni!). Sebab jika kamu terlalu nak menunjukkan kejujuran kamu, kamu tak ada keihlasan terhadap orang lain. Ni bukan bermaksud aku mengajar kamu orang menipu, tidak. Kejujuran itu sama penting dengan keikhlasan. Dan disebabkan kejujuran kamu itu kadang kala kamu terlupa yang hidup ni bukan hanya ada kamu saja. Ada aku dan ada orang lain juga. Jadi, setelah kamu betul-betul ikhlas, kejujuran itu akan datang dengan sendiri, bukan? Ya, yang ni aku yakin. Erk, berapa banyak jujur dan ikhlas daa.
Walaupun aku suka menipu secara kecil-kecilan kepada ahli keluarga dan kawan-kawan rapat aku, aku menipu atas dasar gurauan berkasih je. Eceh! Macam baru-baru ni, aku tipu mak aku dengan mengatakan yang aku dah kurus sikit akibat seluar jeans dah longgar walhal aku main cakap je, seluar tu dah basuh banyak kali tu yang dah longgar. Lagian, timbang badan pun tak, ada hati menipu mak sendiri. Maaf mak! Hehe. Juga, aku telah menipu Tina dengan mengatakan Amun dah putus tunang dengan Bawang. Hahaha!! Kalau awak baca ni Tina, kita tak salah tau! Amun yang tipu dulu, kita tukang tambah perasa aje! Berani awak percaya betul-betul ek! Apa daa lucu! Maaf maaf!! (:
Ehem.. Bebalik semula kepada kejujuran dan keihlasan.
Walaupun keiklasan aku tulis selepas kejujuran pada semua ayat, tapi di hati aku keihlasan la yang berada di carta teratas sekali. Eceh! Dah macam lagu Najwa Latif Carta Hati pulak. Tak kisahla, lagu tu pun nice jugak. Wee~ Jadi, aku amat berharap pada keluarga dan semua orang yang aku kenal dan aku kawan, mereka akan ikhlas seperti mana aku ikhlas kepada mereka. Ececeh! Sebab.. sebab jika mereka tak ikhlas, aku nak tumbuk perut mereka masing-masing. Hahaha! Ehh.. tapi rasanya keikhlasan tak perlu dinyatakan bukan? woppss... aku terlebih sudah! :P
Rasanya aku sudah merungkai permasalahan kejujuran dan keihlasan ni setelah sekian lama berfikir. Walaupun aku tak sertakan dengan dalil-dalil yang menyokong, tapi aku tetap akan setia kepada keikhlasan. Kamu macam mana?
Nota Kaki: Masa darjah 6 dulu, nama kelas aku 6 Jujur. Hekhek (:
Bukan fasal selesama nak cerita kat sini.
Perkara ni aku selalu fikir. Dari dulu sampai sekarang. Sebab dua-dua amat penting. Dan dua-dua amat diperlukan. Bagi kamu, apakah yang lebih penting?
Jujur atau Ikhlas ?
Kejujuran atau keihlasan? Mana satu yang datang dulu ya?
Bagi aku, aku percaya kepada keikhlasan datang dulu. Sebab dengan adanya keikhlasan barulah datang kejujuran. Keikhlasan ni bagi aku macam sebiji buah yang hampir busuk. Walaupun isinya hampir busuk, tapi mesti ada part yang elok lagi dan boleh makan. Pasti kita dapat rasai nikmat walaupun buah tu hampir tak elok lagi. Erk.. berani aku samakan keikhlasan dengan buah yang hampir busuk ya? Tak patut! Tapi aku selalu berfikir begini. Tak pedulilah kalau kamu tak setuju. Wekk..!
Keihlasan adalah sifat dimana bukan sahaja perkara baik yang kita kongsikan, tapi perkara yang tak baik juga. Tak kisah lah ianya berkaitan diri sendiri ke, apa ke, tapi kita kongsi banyak kelemahan dari kehebatan kita. Barulah kita tidak kufur nikmat Tuhan kan? Oh, yang ni aku memang pandai-pandai mereka ayat. Macam mana nak cakap ye, aku ni dah lah tak reti cakap direct-direct, nak tulis pun aku tak mampu nak cari/gunakan perkataan yang sesuai. Tapi aku harap maksud aku dapat disampaikan.
Tiba-tiba rasa ni tengah tulis satu catatan yang serius pulak.
Sebab aku rasa, jujur sangat pun tak elok juga (apa daa khurafat ni!). Sebab jika kamu terlalu nak menunjukkan kejujuran kamu, kamu tak ada keihlasan terhadap orang lain. Ni bukan bermaksud aku mengajar kamu orang menipu, tidak. Kejujuran itu sama penting dengan keikhlasan. Dan disebabkan kejujuran kamu itu kadang kala kamu terlupa yang hidup ni bukan hanya ada kamu saja. Ada aku dan ada orang lain juga. Jadi, setelah kamu betul-betul ikhlas, kejujuran itu akan datang dengan sendiri, bukan? Ya, yang ni aku yakin. Erk, berapa banyak jujur dan ikhlas daa.
Walaupun aku suka menipu secara kecil-kecilan kepada ahli keluarga dan kawan-kawan rapat aku, aku menipu atas dasar gurauan berkasih je. Eceh! Macam baru-baru ni, aku tipu mak aku dengan mengatakan yang aku dah kurus sikit akibat seluar jeans dah longgar walhal aku main cakap je, seluar tu dah basuh banyak kali tu yang dah longgar. Lagian, timbang badan pun tak, ada hati menipu mak sendiri. Maaf mak! Hehe. Juga, aku telah menipu Tina dengan mengatakan Amun dah putus tunang dengan Bawang. Hahaha!! Kalau awak baca ni Tina, kita tak salah tau! Amun yang tipu dulu, kita tukang tambah perasa aje! Berani awak percaya betul-betul ek! Apa daa lucu! Maaf maaf!! (:
Ehem.. Bebalik semula kepada kejujuran dan keihlasan.
Walaupun keiklasan aku tulis selepas kejujuran pada semua ayat, tapi di hati aku keihlasan la yang berada di carta teratas sekali. Eceh! Dah macam lagu Najwa Latif Carta Hati pulak. Tak kisahla, lagu tu pun nice jugak. Wee~ Jadi, aku amat berharap pada keluarga dan semua orang yang aku kenal dan aku kawan, mereka akan ikhlas seperti mana aku ikhlas kepada mereka. Ececeh! Sebab.. sebab jika mereka tak ikhlas, aku nak tumbuk perut mereka masing-masing. Hahaha! Ehh.. tapi rasanya keikhlasan tak perlu dinyatakan bukan? woppss... aku terlebih sudah! :P
Rasanya aku sudah merungkai permasalahan kejujuran dan keihlasan ni setelah sekian lama berfikir. Walaupun aku tak sertakan dengan dalil-dalil yang menyokong, tapi aku tetap akan setia kepada keikhlasan. Kamu macam mana?
Nota Kaki: Masa darjah 6 dulu, nama kelas aku 6 Jujur. Hekhek (:
Dec 1, 2011
Subscribe to:
Posts (Atom)